0

سبد خرید شما خالی است.

0

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

انواع روش‌های بسته بندی مواد غذایی و دستگاه‌های مورد نیاز آن

دسته بندی ها : مقالات ۳ خرداد ۱۴۰۰ zdicusr 1310 مشاهده

در این روزها صنعت بسته بندی بسیار رونق دارد. بسته بندی مواد غذایی از مهم‌ترین مراحل در صنعت مواد غذایی است. بسته بندی مواد غذایی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که بستگی به نوع ماده غذایی و امکانات در اختیار شما، انتخاب می‌شود. بسته بندی به سه شیوه سخت، نیمه منعطف و انعطاف‌پذیر تقسیم بندی می‌شود.

انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی

محصول شما هر چه که باشد، نیاز دارد تا در مراحل نهایی، درون بسته قرار گیرد. این  اولین تاثیر بسته بندی بر خط تولید است. اما اگر این بسته بندی، کیفیت را توام با اصول بازاریابی به روح محصول ندمد، نتیجه این خواهد بود که برند شما زمین می‌خورد و در بازه‌ای طولانی یا کوتاه، ناچارید با تعدیل نیرو و غیره دست به گریبان شوید، شاید هم واقعا خط تولید شما از کار بایستد. درباره مواد غذایی، اهمیت دستگاه بسته بندی چندین برابر می‌شود. زیرا بسته بندی ماده غذایی در صنعایع غذایی و سلامت، کیفیت و نحوه نگهداری آن بسیار نقش مهمی دارد.

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم می‌شوند. دستگاه های بسته بندی مواد غذایی معمولا ماشین آلاتی هستند که توان تولید بالا دارند. لازمه این دستگاه ها داشتن فضای صنعتی استاندارد و مناسب برای فعالیت در حوزه بسته بندی مواد غذایی است. انتخاب دستگاه بسته بندی مواد غذایی برای مواد غذایی مایع و جامد باهم متفاوت هستند.

 

 انواع دستگاه بسته بندی صنعتی

  1. دستگاه بسته بندی توزین دار

  2. دستگاه بسته بندی حجمی

  3. دستگاه بسته بندی پودری

  4. ماشین آلات کیسه پرکن

  5. ماشین آلات پرکن مایعات و مواد غلیظ

 

دستگاه بسته بندی توزین دار

در صنعت بسته بندی تکنیک های مختلفی برای وزن کردن محصولات توسط دستگاه وجود دارد که یکی از دقیق ترین و پرکاربرد ترین آنها سیستم توزین است .

منظور از توزین همان مکانیزم وزنی می‌باشد که ترازوهای بسیار دقیق و حساسی هستند که در قسمت بالای دستگاه قرار می گیرند و با کمترین تلورانس وزنی (خطا) محصول شما را وزن کرده و بسته بندی می کند.

تعداد توزین ها در یک دستگاه میتواند بین 2 الی 16 توزین متغییر باشد که هرچه تعداد توزین ها در یک دستگاه بالاتر باشد دقت و سرعت بسته بندی افزایش پیدا میکند که اصطلاحاً  به توزین های بالای 10 مولتی هد گفته می شود.

دستگاه بسته بندی حجمی

سیستم عملکرد دستگاه بسته بندی حجمی بر اساس حجم است. در ساختار این دستگاه پیمانه هایی تعبیه شده است که بر اساس آن حجم مورد نظر محصول اندازه گیری میشود و به داخل سلفون هدایت میشود.

ضریب دقت این دستگاه قابل تنظیم برای دقت بسیار بالا در اندازه گیری حجم می باشد.
دستگاه بالابر مخزن اصلی را از محصول پر میکند و سیستم چرخشی متمرکز بر روی دستگاه بسته بندی حجمی پس از بارگیری هر پیمانه عملیات تخلیه را انجام می دهد.

برای راحتی اپراتور و دقت در بسته بندی این امکان فراهم شده است که سرعت بسته بندی دستگاه را کم و یا زیاد نمایید تا خطوط تولید شما به صورت موازی با یکدیگر کار کنند.

 

دستگاه بسته بندی پودری

مخصوص مواد غذایی و شیمیایی پودری (آرد، زردچوبه، فلفل، سماق، پودرهای شیمیایی و دارویی….) طراحی‌شده‌اند. مزیت این مدل دستگاه‌ها سرعت‌بالا دربسته بندی است. اما دقت وزن گیری دستگاه‌های ماشین‌آلات گرانولی را ندارد. وزن‌کشی این مدل دستگاه به‌صورت مکانیکی انجام می‌شود.

 

ماشین آلات پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات جز ماشین آلات پیچیده است که باید الزامات بسیاری را، برای بهره‌وریِ مطلوب آن رعایت نمود. تفاوت در غلظت و یا چگالی مایعات نسبت به یکدیگر نوع بسته بندی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بر همین اساس دو نوع دستگاه پرکن مایعات داریم:

·دستگاه پر کن مایعات غلیظ

·دستگاه پرکن مایعات رقیق

حتما ببینید: لیست قیمت انواع دستگاه بسته بندی

انواع دستگاه بسته بندی خانگی

1.دستگاه دوخت پلاستیکی

2.دستگاه سلفون کش

3.دستگاه سیل رومیزی

 

دستگاه دوخت پلاستیکی

دستگاه دوخت پلاستیک خانگی نمونه جدید و ایده آل از ابزار برقی خانگی است که جهت پلمب کیسه‌های نایلونی برای سالم ماندن و حفظ مواد غذایی طراحی شده و این دستگاه با مدل‌های متفاوت قیمت‌های ارزان جهت خرید برای متقاضیان عرضه می‌شود.

 

دستگاه سلفون کش

سلفون کش رومیزی را استرچ کش نیز می‌نامند. از این دستگاه در کارگاه ها، رستوران ها، سوپرمارکت‌ها،آشپزخانه، کارخانجات و… برای بسته بندی و سلفون کشی محصولات استفاده می‌شود. دستگاه سلفون کش مناسب برای بسته بندی محصولات و مواد غذایی مانند : سبزیجات ، حبوبات، شیرینی جات،سالاد ،دسر، کیک و… می‌باشد. با قابلیت نصب رول های سلفونی با عرض ها و ضخامت ها مختلف، می‌توانید بسته‌های مواد غذایی مختلف را بسته بندی کنید.

 

دستگاه سیل رومیزی

دستگاه های سیل رومیزی در مدل های سیل رومیزی لیوانی، سیل رومیزی چهارگوش و… به صورت نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ساخته می شوند. از مزیت های دستگاه سیل رومیزی علاوه بر ابعاد مناسب آن، سرعت مناسب دستگاه در بسته بندی، بسته بندی شکیل و زیبای محصولات، قابلیت بسته بندی انواع و اقسام ظروف پلاستیکی، وغیره می باشد.

این دستگاه ها با ابعاد مناسبی که دارند قابل استفاده در محیط خانگی، محیط های کوچک کارگاهی، رستوران ها، کیترینگ ها، بستنی فروشی ها و آبمیوه فروشی ها و غیره است.

zdicusr

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0